«Το καλοκαίρι μάς έκαψε η φωτιά, τώρα μας καίει το κράτος» λένε σχεδόν με μια φωνή οι κάτοικοι του Δημοτικού Διαμερίσματος Αγίας Αννας στον Δήμο Ωλένης της Ηλείας.
Η πολιτεία, επτά μήνες μετά τον πύρινο εφιάλτη, δεν έχει εκπληρώσει το χρέος της απέναντι στους ανθρώπους που έχασαν τα πάντα και δοκιμάζονται πολλαπλώς. Το παράπονο και η απογοήτευση είναι τα συναισθήματα που κυριαρχούν στους 130 κατοίκους της Αγίας Αννας. Οπως διαπιστώνουν, οι υποσχέσεις που τους δόθηκαν από την κυβέρνηση, πριν ακόμη σβήσουν οι φλόγες, έμειναν στο... ράφι.
Ολοι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, αφού η φωτιά που πέρασε από το χωριό, μέσα σε δέκα λεπτά, κατέστρεψε πολλά σπίτια, όλες σχεδόν τις ελιές και τις υπόλοιπες καλλιέργειές τους, ενώ εκατοντάδες ζώα βρήκαν φρικτό θάνατο μέσα στις στάνες τους. Στάχτη έγινε επίσης και το κοντινό πανέμορφο δάσος.
«Ξυπνάμε το πρωί και δεν έχουμε πού να πάμε. Να πάμε στα καμένα να τα βλέπουμε;»
λένε απελπισμένοι.
Στην Αγία Αννα συντελέστηκε ολοκληρωτική καταστροφή. Η πυρκαγιά του Αυγούστου κατέστρεψε τριάντα δύο σπίτια. Δεκαέξι από αυτά κάηκαν ολοσχερώς και άλλα τόσα υπέστησαν σοβαρές ζημιές. Οικογένειες βρέθηκαν στον δρόμο από τη μία μέρα στην άλλη. Η πύρινη λαίλαπα άλλαξε για πάντα τη ζωή τους, μετέβαλε την καθημερινότητά τους.
Εφτά μήνες τώρα οι άνθρωποι που έχασαν τα σπίτια τους γνωρίζουν τον εμπαιγμό από την πολιτεία. «Χάσαμε το σπίτι μας από τη φωτιά, θα χάσουμε στο τέλος και τα λογικά μας».
Παρά τις αρχικές δεσμεύσεις της πολιτείας για άμεση και με συνοπτικές διαδικασίες χορήγηση της κρατικής αρωγής, οι άστεγοι κάτοικοι της Αγίας Αννας τραβούν τον δικό τους Γολγοθά.
Τη μία τους λένε ότι χρειάζεται χαρτί από το δασαρχείο που να βεβαιώνει ότι δεν καταπατούν το δάσος, την άλλη ότι καθυστερεί η πρώτη δόση επειδή δεν έχουν κατατεθεί όλες οι αιτήσεις των πυρόπληκτων οικιών κ.ά. Ακρη δεν βγάζουν. Σε ό,τι αφορά εκείνα που είναι επισκευάσιμα, κάτι προχωράει.
Αρκετοί απ αυτούς διαμένουν ακόμα είτε σε συγγενικά σπίτια είτε σε αποθήκες, χωρίς θέρμανση, ενώ περιμένουν να τους δοθούν τα χρήματα που υποσχέθηκε η κυβέρνηση και τα οποία έχουν ανάγκη.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός ηλικιωμένου ζευγαριού. Το σπίτι του Ιωάννη και της Αγαθής Αντωνοπούλου κάηκε απ άκρη σ' άκρη και εφτά μήνες τώρα ζουν σε ένα άλλο, που τους παραχώρησε κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο.
Το ποσό που χρειάζονται για να ξεκινήσουν να φτιάχνουν και πάλι το σπίτι τους είναι απαγορευτικό για τα δεδομένα τους.
«Μόνο ο μηχανικός, το ΙΚΑ και το κόστος της κατεδάφισης φτάνουν τα 25.000 ευρώ. Πού να τα βρούμε; Είμαστε φτωχοί άνθρωποι. Μας είπαν προεκλογικά ότι θα μας φτιάξουν τα σπίτια μας εντελώς δωρεάν. Πού είναι η πολιτεία. Τα μόνα χρήματα που έχουμε πάρει είναι οι 10.000 ευρώ για τις οικοσυσκευές» λέει το ηλικιωμένο ζευγάρι.
Γραφειοκρατία
Η Αγαθή Αντωνόπουλου είναι δικαιούχος της περιβόητης, πια, επιδότησης ενοικίου. Δεν μπορεί όμως να λάβει την οικονομική βοήθεια λόγω της γραφειοκρατίας. «Παίρνω 300 ευρώ σύνταξη. Πώς θα πληρώσω το ενοίκιο και τα άλλα έξοδα. Μας είπαν ότι θα μας δίνουν επιδότηση ενοικίου. Μέχρι τώρα δεν έχουμε πάρει τίποτα».
Η πύρινη λαίλαπα άφησε πίσω της πολλούς αστέγους. Ενας εξ αυτών ο Νικόλαος Γεωργιόπουλος. Είναι η εξαίρεση του κανόνα, καθώς πριν από πέντε ημέρες κατέθεσε την άδεια στην Πολεοδομία.
«Περιμένω να πάρω την πρώτη δόση για να ξεκινήσω να φτιάχνω το σπίτι μου. Χρειάζομαι όμως 2.000 ευρώ για να κατεδαφίσω αυτό που κάηκε. Πρέπει η πολιτεία, αν θέλει να λέει ότι στέκεται στο πλευρό μας, να αναλάβει και αυτό το κόστος. Πού να βρει ο καθένας τόσα χρήματα. Επίσης πρέπει να αυξήσει το ποσό της επιδότησης. Με 750 ευρώ το τετραγωνικό είναι αδύνατον να φτιάξει κανείς σπίτι τη σήμερον ημέρα».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Βασίλης Μαρκόπουλος. «Μάς ξέχασαν, αλλά κρατούν τα χρήματά μας. Αυτά που μας ανήκουν και που ο κόσμος, ο φτωχός πολίτης, έδωσε από το υστέρημά του για να μας βοηθήσει», λέει.
Μέτωπο για διεκδικήσεις
Τον ογκώδη φάκελο με όλα τα θέματα που έχουν προκύψει μετά τις καταστρεπτικές πυρκαγιές του Αυγούστου, με σκοπό να διεκδικήσει με δυναμικό τρόπο όλα εκείνα που η πολιτεία αρνείται να δώσει στον πολύπαθο νομό, «ανοίγει» το νομαρχιακό συμβούλιο Ηλείας με πολιτική πρωτοβουλία του νομάρχη Χ. Καφύρα.
Σε ειδική συνεδρίαση που αποφασίστηκε να γίνει την προσεχή Τρίτη, θα τεθούν επί τάπητος όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με την πορεία αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών, τα προβλήματα και τις επιπτώσεις των πυρκαγιών κ.ά.
Ο κ. Καφύρας έκανε λόγο για ανεπανόρθωτο πλήγμα στην τοπική οικονομία, στο περιβάλλον, στην αγροτική παραγωγή, στο φυτικό και ζωικό κεφάλαιο και στις υποδομές. Ο νομάρχης Ηλείας επανέλαβε για ακόμη μία φορά ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση σε όλα τα θέματα.
Ιδρυσαν Σύλλογο Πυρoπλήκτων
Μπροστά σ' αυτή την κατάσταση, οι κάτοικοι της Αγίας Αννας ίδρυσαν Σύλλογο Πυροπλήκτων. Σκοπός του συλλόγου είναι να κρατήσουν το χωριό τους ζωντανό και να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους.
Οπως λέει ο πρόεδρος του συλλόγου, Γιώργος Μαρκόπουλος, «είναι ώριμο τέκνο των αναγκών που δημιουργήθηκαν μετά την καταστροφή».
Παράλληλα αναφέρει ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του χωριού είναι πάρα πολλά. «Το δάσος έχει καταστραφεί εξ ολοκλήρου και η περιοχή μας απειλείται με ερημοποίηση. Η ανοικοδόμηση των σπιτιών γίνεται χωρίς σχέδιο. Με χαρά βλέπουμε ότι στην Αρτέμιδα η ανακατασκευή των σπιτιών, την οποία έχει αναλάβει η Κυπριακή Δημοκρατία, προχωράει. Εδώ τίποτα» τονίζει ο κ. Μαρκόπουλος.
Στο ίδιο πνεύμα είναι και η τοποθέτηση του Διαμαντή Διαμαντόπουλου, ο οποίος είναι γραμματέας του Συλλόγου Πυροπλήκτων Αγίας Αννας και το σπίτι του υπέστη σοβαρές ζημίες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΘΝΟΣ4/4/2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ ΗΛΕΙΑΣ
30 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
30 ΧΡΟΝΙΑ “ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ”
Της αθανασοπυλου χ. ολγας
Ηταν Σεπτεμβρης του 1976 οταν μια παρεα συγχωριανων μας που ζουσαν στην Αθηνα, σκεφτηκε πως επρεπε να βρεθει ενας τροπος ωστε η παρεα να συμπεριλαβει οσους Αγιανανναιους αφησαν τον τοπο τους για να βρουν την τυχη τους στην πρωτευουσα. Ετσι θα μπορουσαν να συναντωνται συχνοτερα, να μοιραζονται την αγαπη τους για το χωριο και τις αναμνησεις τους, να διασκεδασουν μαζι, οπως τοτε που ζουσαν στην Αγ. Αννα. Ιδρυσαν, λοιπον, τον Συλλογο των εκ της Αγ. Αννης καταγομενων “Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ” , και οταν πηραν στα χερια τους το καταστατικο, το ημερολογιο εγραφε 4 Μαιου 1977.
Κυριος σκοπος του ηταν και παραμενει τοσο η εξυψωση του πνευματικου και κοινωνικου επιπεδου των μελων του οσο και η διατηρηση του συνδεσμου και της αλληλεγγυης μεταξυ τους. Αυτο επιτυγχανεται με τη διοργανωση εκδηλωσεων οπως:
- Κοπη της πρωτοχρονιατικης πιτας
- Ετησιες χοροεσπεριδες
- Απροκριατικα παρτυ μασκε
- Εκδρομες στο χωριο αλλα και σε αλλα μερη της Ελλαδας (Δελφους, Αραχωβα,
Καλαβρυτα, Ευβοια, Υδρα, Επιδαυρο για την παρασταση “Προμηθεας
Δεσμωτης”, κτλ).
- Πολιτιστικες εκδηλωσεις στην Αγ. Αννα (Πασχα – Δεκαπενταυγουστο) που
περιλαμβανουν διαγωνισμους, αθλοπαιδιες, γλεντια τρικουβερτα ειτε με
ορχηστρα ζωντανη ειτε με τον Γιωργο το Μπομπα στην κονσολα).
- Οικονομικη ενισχυση οικογενειων που επληγησαν απο ασθενεια η απωλεια αγαπημενου προσωπου
- Τραπεζα αιματος και αιμοδοσια των μελων μας
Ενας αλλος στοχος του Συλλογου μας ειναι η εκτελεση κοινωφελων εργων στην κοινοτητα της Αγ. Αννης, και εδω θα αναφερθουμε:
- στην κατασκευη πλατειας στο χωρο που δωρισε η οικογενεια Νικολετοπουλου
- στη δημιουργια ιατρειο με την προσφορα καρδιογραφου
- στην παιδικη χαρα στον προαυλιο χωρο του νεου σχολειου,
γηπεδο μπασκετ και βιβλιοθηκη με βοηθητικο υλικο για τους μαθητες.
-στη δενδροφυτευση του Προφ. Ηλια και του Αγ.Νικόλα
-στην οικονομική ενίσχυση της εκκλησίας μας –αντί στεφάνου- όταν έφευγε κάποιος συγχωριανός μας.
Και προχωράμε στην τέταρτη δεκαετία,με την ελπίδα πως κάθε γενιά Αγιανανναίων θα αφιερώνει λίγο από το χρόνο και την αγάπη της για το χωριό ώστε να κρατά το Σύλλογο ζωντανό και δημιουργικό και να παραδίδει τη σκυτάλη στην επόμενη!
Δύο πράγματα οφείλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας: ΡΙΖΕΣ (για να γνωρίζουν από πού ξεκινούν με σταθερό βήμα) και ΦΤΕΡΑ(για να μπορέσουν να πετάξουν με σιγουριά στο μέλλον). Ας θυμηθούμε,λοιπόν,τις ρίζες του Σ υλλόγου –ιδρυτικά μέλη και Διοικητικά Συμβούλια- σαν ένα ευχαριστώ για το δύσκολο έργο που ανέλαβαν και πέτυχαν αυτές τις 3 δεκαετίες. Δυστυχώς,εξαιτίας της απώλειας του Α’ Βιβλίου Πρακτικών, δημοσιεύουμε τα Δ.Σ. από το 1981 ως σήμερα. Ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε όποιον μπορεί να μας βοηθήσει ώστε να δημοσιεύσουμε τα πρώτα Δ.Σ. στο επόμενο τεύχος.
ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1) Αναστόπουλος Κ. Χαράλαμπος
2) Αναστόπουλου Χ. Βασιλική
3) Αναστόπουλος Π. Γεώργιος
4) Αναστόπουλος Α. Νικόλαος
5) Αναστασόπουλος Γ. Νικόλαος
6) Αναστασοπούλου Ν. Παρασκευή
7) Αλεξανδρόπουλος Δ. Ιωάννης
8) Αλεξανδροπούλου Ι. Αναστασία
9) Βγενόπουλος Ν. Δημήτριος
10) Βγενόπουλος Ν. Γεώργιος
11) Βγενοπούλου Ν. Παρασκευή
12) Βγενόπουλος Π. Γεώργιος
13) Γεωργακόπουλος Κ. Διονύσιος
14) Γεωργακοπούλου Κ. Βασιλική
15) Μαρκόπουλος Π. Δημήτριος
16) Μαρκόπουλος Π. Θεόδωρος
17) Μαρκοπούλου Θ. Ελένη
18) Παπουτσής Κ. Νικόλαος
19) Παπουτσή Ν. Χαρίκλεια
20) Τσουρούλας Ι. Μιλτιάδης
21) Τσουρούλα Μ. Μαρία
22) Φωτόπουλος Ν. Χρήστος
ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
(1981-2007)
ΠΡΟΕΔΡΟΙ
- Τσουρουλας Κ. Δημητριος (13.12.81 -31.05.83)
- Βγενοπουλος Ν. Γεωργιος (31.05.83 – 18.11.90)
- Αθανασοπουλος Ν. Χρηστος (18.11.90 – 01.11.92)
- Παπαδοπουλου Ν. Τασια (01.11.92 – 14.11.93)
- Κατσαρουπας Β. Παναγιωτης (14.11.93 – 19.11.95)
- Τερζης Κ. Σπυρος (19.11.95 – 18.05.96)
- Αλεξανδροπουλος Δ. Ιωαννης (18.05 96 – 14.01.01 / 16.11 03 – 19.11.06)
- Διαμαντοπουλος Ν. Μαριος (14.01.01. – 16-11.03)
- Αθανασοπουλος Κ. Ανδρεας (19.11.06 - ..........)
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΙ
- Τσουρουλας Ι . Κων/νος (13.12.81 – 31.05.83)
- Τσουρουλας Κ. Δημητριος (31.05.83 – 09.06.85)
- Τσουρουλας Διονυσιος (09.06.85 – 20.04.86)
- Αλεξανδροπουλος Δ. Ιωαννης (20.04.86 – 23.10.88)
- Αθανασοπουλος Ν. Χρηστος (23.10.88 – 18.11.90)
- Μαρκοπουλος Π. Δημητριος (18.11.90 – 01.11.92)
- Τσουρουλα Β. Αναστασια (01.11.92 – 14.11.93)
- Τερζης Κ. Σπυρος (14.11.93 – 19.11.95)
- Φωτοπουλος Α. Χρηστος (19.11.95 – 26.04.98)
- Μαρκοπουλος Γ. Παναγιωτης (26.04.98 – 14.01.01)
- Αναστασοπουλος Γ. Νικολαος (14.01.01 – 16.11.03)
- Αθανασοπουλος Θ. Νικολαος (16.11.03 – 19.11.06)
- Αναστοπουλος Γ. Ανδρεας (19.11.06 - .........)
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ
- Νικολετοπουλος Δ. Κων/νος (13.12.81 – 31.05.83)
- Κατσαρουπας Β. Παναγιωτης (31.05.83 – 09.06.85)
- Φωτοπουλος Ν. Χρηστος (09.06.85 – 23.10.88)
- Τσουρουλας Δ. Χρηστος (23.10.88. -01.11.92)
- Αλεξανδροπουλος Ι. Διονυσιος (01.11.92 – 14.11.93)
- Αλεξανδροπουλος Π. Διονυσιος (14.11.93 – 19.11.95)
- Κατσαρουπας Γ. Χαραλαμπος (19.11.95 – 29.10.97)
- Παπαδοπουλου Ν. Τασια (29.10.97 – 26.04.98)
- Μητροπουλος Ν. Παναγιωτης (26.04.98 – 14.01.01)
- Αθανασοπουλος Κ. Ανδρεας (14.01.01 – 16.11.03)
- Αθανασοπουλου Χ. Ολγα (16.11.03 -........)
ΤΑΜΙΕΣ
- Αθανασοπουλος Ν. Χρηστος (13.12.81 – 09.06.85)
- Διαμαντοπουλος Ν. Ιωαννης (09.06.85 – 18.11.90)
- Διαμαντοπουλος Ν. Μαριος (18.11.90 – 01.11.92)
- Τσουρουλας Δ. Ανδρεας (01.11.92 – 14.11.93)
- Αναστασοπουλος Γ. Νικολαος (14.11.93 – 19.11.95)
- Αναστασοπουλος Ν. Γεωργιος (19.11.95 – 26.04.98)
- Παπαδοπουλος Χ. Νικολαος (26.04.98 – 14.01.01)
- Αναστοπουλος Γ. Ανδρεας (14.01.01 – 16.11.03)
- Μητροπουλος Ν. Βασιλειος (16.11.03 – 19.11.06)
- Διαμαντοπουλος Π. Χρηστος (19.11.06 - ........)
ΜΕΛΗ Δ.Σ.
Διαμαντοπουλος Π. Αγγελος, Διαμαντοπουλος Λ. Διαμαντης, Μπομπας Π . Δημητριος, Αλεξανδροπουλος Δ. Ιωαννης, Αναστασοπουλος Γ. Νικολαος, Φωτοπουλος Ν. Χρηστος, Μητροπουλος Π. Νικολαος, Παπαδοπουλου Ν. Τασια, Αναστασοπουλος Γ. Παναγιωτης, Κατσαρουπας Β. Φωτης, Τσουρουλας Δ. Χρηστος, Κατσαρουπας Β. Παναγιωτης, Τσουρουλας Ι. Αναστασιος, Μαρκοπουλος Β. Κων/νος, Βγενοπουλος Π. Στελιος, Διαμαντοπουλος Β. Γεωργιος, Αλεξανδροπουλου Π. Παναγιωτα, Διαμαντοπουλος Ν. Μαριος, Τσουρουλας Κ. Αγησιλαος, Προσκεφαλα Χ. Παρασκευη, Μπαρμπουλετος Σ. Σταυρος, Αθανασοπουλος Κ. Ανδρεας, Τσουρουλας Μ. Παναγιωτης, Μπομπας Π. Γεωργιος, Φωτοπουλος Α. Χρηστος, Μαρκοπουλος Γ. Παναγιωτης, Αλεξανδροπουλος Ι. Διονυσιος, Μητροπουλος Ν. Παναγιωτης, Μαρκοπουλου-Συριοπουλου Κων/να, Παπαδοπουλος Π. Αναστασιος, Αλεξανδροπουλος Π. Διονυσιος, Κεβορκιαν Τ. Αρσα, Παπαδοπουλος Δ. Αυγερινος
Της αθανασοπυλου χ. ολγας
Ηταν Σεπτεμβρης του 1976 οταν μια παρεα συγχωριανων μας που ζουσαν στην Αθηνα, σκεφτηκε πως επρεπε να βρεθει ενας τροπος ωστε η παρεα να συμπεριλαβει οσους Αγιανανναιους αφησαν τον τοπο τους για να βρουν την τυχη τους στην πρωτευουσα. Ετσι θα μπορουσαν να συναντωνται συχνοτερα, να μοιραζονται την αγαπη τους για το χωριο και τις αναμνησεις τους, να διασκεδασουν μαζι, οπως τοτε που ζουσαν στην Αγ. Αννα. Ιδρυσαν, λοιπον, τον Συλλογο των εκ της Αγ. Αννης καταγομενων “Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ” , και οταν πηραν στα χερια τους το καταστατικο, το ημερολογιο εγραφε 4 Μαιου 1977.
Κυριος σκοπος του ηταν και παραμενει τοσο η εξυψωση του πνευματικου και κοινωνικου επιπεδου των μελων του οσο και η διατηρηση του συνδεσμου και της αλληλεγγυης μεταξυ τους. Αυτο επιτυγχανεται με τη διοργανωση εκδηλωσεων οπως:
- Κοπη της πρωτοχρονιατικης πιτας
- Ετησιες χοροεσπεριδες
- Απροκριατικα παρτυ μασκε
- Εκδρομες στο χωριο αλλα και σε αλλα μερη της Ελλαδας (Δελφους, Αραχωβα,
Καλαβρυτα, Ευβοια, Υδρα, Επιδαυρο για την παρασταση “Προμηθεας
Δεσμωτης”, κτλ).
- Πολιτιστικες εκδηλωσεις στην Αγ. Αννα (Πασχα – Δεκαπενταυγουστο) που
περιλαμβανουν διαγωνισμους, αθλοπαιδιες, γλεντια τρικουβερτα ειτε με
ορχηστρα ζωντανη ειτε με τον Γιωργο το Μπομπα στην κονσολα).
- Οικονομικη ενισχυση οικογενειων που επληγησαν απο ασθενεια η απωλεια αγαπημενου προσωπου
- Τραπεζα αιματος και αιμοδοσια των μελων μας
Ενας αλλος στοχος του Συλλογου μας ειναι η εκτελεση κοινωφελων εργων στην κοινοτητα της Αγ. Αννης, και εδω θα αναφερθουμε:
- στην κατασκευη πλατειας στο χωρο που δωρισε η οικογενεια Νικολετοπουλου
- στη δημιουργια ιατρειο με την προσφορα καρδιογραφου
- στην παιδικη χαρα στον προαυλιο χωρο του νεου σχολειου,
γηπεδο μπασκετ και βιβλιοθηκη με βοηθητικο υλικο για τους μαθητες.
-στη δενδροφυτευση του Προφ. Ηλια και του Αγ.Νικόλα
-στην οικονομική ενίσχυση της εκκλησίας μας –αντί στεφάνου- όταν έφευγε κάποιος συγχωριανός μας.
Και προχωράμε στην τέταρτη δεκαετία,με την ελπίδα πως κάθε γενιά Αγιανανναίων θα αφιερώνει λίγο από το χρόνο και την αγάπη της για το χωριό ώστε να κρατά το Σύλλογο ζωντανό και δημιουργικό και να παραδίδει τη σκυτάλη στην επόμενη!
Δύο πράγματα οφείλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας: ΡΙΖΕΣ (για να γνωρίζουν από πού ξεκινούν με σταθερό βήμα) και ΦΤΕΡΑ(για να μπορέσουν να πετάξουν με σιγουριά στο μέλλον). Ας θυμηθούμε,λοιπόν,τις ρίζες του Σ υλλόγου –ιδρυτικά μέλη και Διοικητικά Συμβούλια- σαν ένα ευχαριστώ για το δύσκολο έργο που ανέλαβαν και πέτυχαν αυτές τις 3 δεκαετίες. Δυστυχώς,εξαιτίας της απώλειας του Α’ Βιβλίου Πρακτικών, δημοσιεύουμε τα Δ.Σ. από το 1981 ως σήμερα. Ζητούμε συγγνώμη και παρακαλούμε όποιον μπορεί να μας βοηθήσει ώστε να δημοσιεύσουμε τα πρώτα Δ.Σ. στο επόμενο τεύχος.
ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1) Αναστόπουλος Κ. Χαράλαμπος
2) Αναστόπουλου Χ. Βασιλική
3) Αναστόπουλος Π. Γεώργιος
4) Αναστόπουλος Α. Νικόλαος
5) Αναστασόπουλος Γ. Νικόλαος
6) Αναστασοπούλου Ν. Παρασκευή
7) Αλεξανδρόπουλος Δ. Ιωάννης
8) Αλεξανδροπούλου Ι. Αναστασία
9) Βγενόπουλος Ν. Δημήτριος
10) Βγενόπουλος Ν. Γεώργιος
11) Βγενοπούλου Ν. Παρασκευή
12) Βγενόπουλος Π. Γεώργιος
13) Γεωργακόπουλος Κ. Διονύσιος
14) Γεωργακοπούλου Κ. Βασιλική
15) Μαρκόπουλος Π. Δημήτριος
16) Μαρκόπουλος Π. Θεόδωρος
17) Μαρκοπούλου Θ. Ελένη
18) Παπουτσής Κ. Νικόλαος
19) Παπουτσή Ν. Χαρίκλεια
20) Τσουρούλας Ι. Μιλτιάδης
21) Τσουρούλα Μ. Μαρία
22) Φωτόπουλος Ν. Χρήστος
ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
(1981-2007)
ΠΡΟΕΔΡΟΙ
- Τσουρουλας Κ. Δημητριος (13.12.81 -31.05.83)
- Βγενοπουλος Ν. Γεωργιος (31.05.83 – 18.11.90)
- Αθανασοπουλος Ν. Χρηστος (18.11.90 – 01.11.92)
- Παπαδοπουλου Ν. Τασια (01.11.92 – 14.11.93)
- Κατσαρουπας Β. Παναγιωτης (14.11.93 – 19.11.95)
- Τερζης Κ. Σπυρος (19.11.95 – 18.05.96)
- Αλεξανδροπουλος Δ. Ιωαννης (18.05 96 – 14.01.01 / 16.11 03 – 19.11.06)
- Διαμαντοπουλος Ν. Μαριος (14.01.01. – 16-11.03)
- Αθανασοπουλος Κ. Ανδρεας (19.11.06 - ..........)
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΙ
- Τσουρουλας Ι . Κων/νος (13.12.81 – 31.05.83)
- Τσουρουλας Κ. Δημητριος (31.05.83 – 09.06.85)
- Τσουρουλας Διονυσιος (09.06.85 – 20.04.86)
- Αλεξανδροπουλος Δ. Ιωαννης (20.04.86 – 23.10.88)
- Αθανασοπουλος Ν. Χρηστος (23.10.88 – 18.11.90)
- Μαρκοπουλος Π. Δημητριος (18.11.90 – 01.11.92)
- Τσουρουλα Β. Αναστασια (01.11.92 – 14.11.93)
- Τερζης Κ. Σπυρος (14.11.93 – 19.11.95)
- Φωτοπουλος Α. Χρηστος (19.11.95 – 26.04.98)
- Μαρκοπουλος Γ. Παναγιωτης (26.04.98 – 14.01.01)
- Αναστασοπουλος Γ. Νικολαος (14.01.01 – 16.11.03)
- Αθανασοπουλος Θ. Νικολαος (16.11.03 – 19.11.06)
- Αναστοπουλος Γ. Ανδρεας (19.11.06 - .........)
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ
- Νικολετοπουλος Δ. Κων/νος (13.12.81 – 31.05.83)
- Κατσαρουπας Β. Παναγιωτης (31.05.83 – 09.06.85)
- Φωτοπουλος Ν. Χρηστος (09.06.85 – 23.10.88)
- Τσουρουλας Δ. Χρηστος (23.10.88. -01.11.92)
- Αλεξανδροπουλος Ι. Διονυσιος (01.11.92 – 14.11.93)
- Αλεξανδροπουλος Π. Διονυσιος (14.11.93 – 19.11.95)
- Κατσαρουπας Γ. Χαραλαμπος (19.11.95 – 29.10.97)
- Παπαδοπουλου Ν. Τασια (29.10.97 – 26.04.98)
- Μητροπουλος Ν. Παναγιωτης (26.04.98 – 14.01.01)
- Αθανασοπουλος Κ. Ανδρεας (14.01.01 – 16.11.03)
- Αθανασοπουλου Χ. Ολγα (16.11.03 -........)
ΤΑΜΙΕΣ
- Αθανασοπουλος Ν. Χρηστος (13.12.81 – 09.06.85)
- Διαμαντοπουλος Ν. Ιωαννης (09.06.85 – 18.11.90)
- Διαμαντοπουλος Ν. Μαριος (18.11.90 – 01.11.92)
- Τσουρουλας Δ. Ανδρεας (01.11.92 – 14.11.93)
- Αναστασοπουλος Γ. Νικολαος (14.11.93 – 19.11.95)
- Αναστασοπουλος Ν. Γεωργιος (19.11.95 – 26.04.98)
- Παπαδοπουλος Χ. Νικολαος (26.04.98 – 14.01.01)
- Αναστοπουλος Γ. Ανδρεας (14.01.01 – 16.11.03)
- Μητροπουλος Ν. Βασιλειος (16.11.03 – 19.11.06)
- Διαμαντοπουλος Π. Χρηστος (19.11.06 - ........)
ΜΕΛΗ Δ.Σ.
Διαμαντοπουλος Π. Αγγελος, Διαμαντοπουλος Λ. Διαμαντης, Μπομπας Π . Δημητριος, Αλεξανδροπουλος Δ. Ιωαννης, Αναστασοπουλος Γ. Νικολαος, Φωτοπουλος Ν. Χρηστος, Μητροπουλος Π. Νικολαος, Παπαδοπουλου Ν. Τασια, Αναστασοπουλος Γ. Παναγιωτης, Κατσαρουπας Β. Φωτης, Τσουρουλας Δ. Χρηστος, Κατσαρουπας Β. Παναγιωτης, Τσουρουλας Ι. Αναστασιος, Μαρκοπουλος Β. Κων/νος, Βγενοπουλος Π. Στελιος, Διαμαντοπουλος Β. Γεωργιος, Αλεξανδροπουλου Π. Παναγιωτα, Διαμαντοπουλος Ν. Μαριος, Τσουρουλας Κ. Αγησιλαος, Προσκεφαλα Χ. Παρασκευη, Μπαρμπουλετος Σ. Σταυρος, Αθανασοπουλος Κ. Ανδρεας, Τσουρουλας Μ. Παναγιωτης, Μπομπας Π. Γεωργιος, Φωτοπουλος Α. Χρηστος, Μαρκοπουλος Γ. Παναγιωτης, Αλεξανδροπουλος Ι. Διονυσιος, Μητροπουλος Ν. Παναγιωτης, Μαρκοπουλου-Συριοπουλου Κων/να, Παπαδοπουλος Π. Αναστασιος, Αλεξανδροπουλος Π. Διονυσιος, Κεβορκιαν Τ. Αρσα, Παπαδοπουλος Δ. Αυγερινος
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Δελφοί – Αράχοβα
Μια εκδρομή του εκπολιτιστικού μας συλλόγου στις 13/05/2007.
Ο εκπολιτιστικός σύλλογος του χωριού μας, οργάνωσε ημερήσια εκδρομή στην περιοχή των Δελφών και της Αράχοβας. Η προσέλευση των ατόμων ήταν ικανοποιητική. Περίπου 40 άτομα ταξιδέψαμε την Κυριακή 13/05 το πρωί, με πρώτη στάση την Λιβαδειά. Μετά από μισή ώρα στάσης σε τοπική καφετέρια, συνεχίσαμε την διαδρομή για τον πρώτο προορισμό μας, τους Δελφούς.
Ψηλά, πάνω από τον Κορινθιακό κόλπο, στο ιερό βουνό του Παρνασσού, περικυκλωμένο από έλατα, βρίσκονταν το ιερό του θεού Απόλλωνα, οι Δελφοί. Για πολλούς αιώνες η φωνή των Δελφών, του πιο σπουδαίου ιερού, ήταν η απόλυτη οδηγήτρια δύναμη στους Έλληνες. Απλοί άνθρωποι καθώς και απεσταλμένοι πόλεων το επισκέπτονταν, για να λάβουν απάντηση και οδηγίες για το μέλλον και πεπρωμένο τους. Οι χρησμοί υπακούγονταν και η πειστική δύναμή τους ήταν τέτοια, που πόλεμοι κερδήθηκαν ή χάθηκαν, από λίγες λέξεις της Πυθίας.
Για περίπου μιάμιση ώρα μπορούσαμε να επισκεφτούμε τον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, ο οποίος περιλάμβανε τον ναό του Απόλλωνα, το θέατρο, το μαντείο και το αρχαιολογικό μουσείο. Παρότι η στάση που κάναμε στον συγκεκριμένο αρχαιολογικό τόπο είχε εκπαιδευτικό χαρακτήρα, αρκετοί από τους συνταξιδιώτες μας δεν το αντιλήφθηκαν, με αποτέλεσμα να δυσανασχετούν με το χρόνο που σπαταλήσαμε για να δούμε «τις πέτρες»…
Κρίνω σκόπιμο να αναφέρω ότι το χρηματικό ποσό που αντιστοιχούσε σε κάθε άτομο για να επισκεφθεί τους συγκεκριμένους χώρους, ήταν 9 €, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, εάν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για «δικά μας μνημεία», μνημεία της χώρας μας και πληρώνουμε για να τα δούμε! Επίσης, όταν μέλος του συλλόγου ρώτησε για το αν υπάρχουν ειδικές τιμές για γκρουπ πολλών ατόμων, πήρε αρνητική απάντηση.
Μετά τους Δελφούς, σειρά είχε η Αράχοβα. Η Αράχοβα είναι η πύλη για αυτόν που θέλει να γνωρίσει κάτι περισσότερο από την απόλαυση των καταβάσεων με σκι, κάτι βουνίσιο, παρνασσιώτικο κάτι από τα ξεχασμένα. Γραφική και όμορφη το χειμώνα με κόσμο και φασαρία από ανθρώπους που θέλουν να χαρούν και να παίξουν με το χιόνι και να απολαύσουν την χειμωνιάτικη ομορφιά της φύσης. Καταπράσινη και ήσυχη την άνοιξη, περιμένει με ανυπομονησία τους επισκέπτες που θέλουν να τη γνωρίσουν, να γευτούν τα τοπικά εδέσματα, να θαυμάσουν τα σκαλιστά αντικείμενα που υπάρχουν στα μαγαζάκια. Περπατήσαμε στα γραφικά σοκάκια της περιοχής και επιλέξαμε μια από τις γραφικές ταβέρνες του χωριού για να απολαύσουμε τις ντόπιες νοστιμιές.
Στις 17:30 το πούλμαν πήρε το δρόμο της επιστροφής.
Συγχαίρω την πρωτοβουλία αυτή της εκδρομής, γιατί εκτός από τις περιοχές που επισκεπτόμαστε, άλλοι για πρώτη φορά και άλλοι για πολλοστή, μας δίνεται η ευκαιρία να ανταμώσουμε με τους συγχωριανούς μας, να μιλήσουμε, να περάσουμε καλά. Ελπίζω την επόμενη φορά να είμαστε περισσότεροι και να περάσουμε ακόμα καλύτερα.
Καλό καλοκαίρι σε όλους.
Κωνσταντοπούλου Αγγελική
Μια εκδρομή του εκπολιτιστικού μας συλλόγου στις 13/05/2007.
Ο εκπολιτιστικός σύλλογος του χωριού μας, οργάνωσε ημερήσια εκδρομή στην περιοχή των Δελφών και της Αράχοβας. Η προσέλευση των ατόμων ήταν ικανοποιητική. Περίπου 40 άτομα ταξιδέψαμε την Κυριακή 13/05 το πρωί, με πρώτη στάση την Λιβαδειά. Μετά από μισή ώρα στάσης σε τοπική καφετέρια, συνεχίσαμε την διαδρομή για τον πρώτο προορισμό μας, τους Δελφούς.
Ψηλά, πάνω από τον Κορινθιακό κόλπο, στο ιερό βουνό του Παρνασσού, περικυκλωμένο από έλατα, βρίσκονταν το ιερό του θεού Απόλλωνα, οι Δελφοί. Για πολλούς αιώνες η φωνή των Δελφών, του πιο σπουδαίου ιερού, ήταν η απόλυτη οδηγήτρια δύναμη στους Έλληνες. Απλοί άνθρωποι καθώς και απεσταλμένοι πόλεων το επισκέπτονταν, για να λάβουν απάντηση και οδηγίες για το μέλλον και πεπρωμένο τους. Οι χρησμοί υπακούγονταν και η πειστική δύναμή τους ήταν τέτοια, που πόλεμοι κερδήθηκαν ή χάθηκαν, από λίγες λέξεις της Πυθίας.
Για περίπου μιάμιση ώρα μπορούσαμε να επισκεφτούμε τον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, ο οποίος περιλάμβανε τον ναό του Απόλλωνα, το θέατρο, το μαντείο και το αρχαιολογικό μουσείο. Παρότι η στάση που κάναμε στον συγκεκριμένο αρχαιολογικό τόπο είχε εκπαιδευτικό χαρακτήρα, αρκετοί από τους συνταξιδιώτες μας δεν το αντιλήφθηκαν, με αποτέλεσμα να δυσανασχετούν με το χρόνο που σπαταλήσαμε για να δούμε «τις πέτρες»…
Κρίνω σκόπιμο να αναφέρω ότι το χρηματικό ποσό που αντιστοιχούσε σε κάθε άτομο για να επισκεφθεί τους συγκεκριμένους χώρους, ήταν 9 €, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, εάν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για «δικά μας μνημεία», μνημεία της χώρας μας και πληρώνουμε για να τα δούμε! Επίσης, όταν μέλος του συλλόγου ρώτησε για το αν υπάρχουν ειδικές τιμές για γκρουπ πολλών ατόμων, πήρε αρνητική απάντηση.
Μετά τους Δελφούς, σειρά είχε η Αράχοβα. Η Αράχοβα είναι η πύλη για αυτόν που θέλει να γνωρίσει κάτι περισσότερο από την απόλαυση των καταβάσεων με σκι, κάτι βουνίσιο, παρνασσιώτικο κάτι από τα ξεχασμένα. Γραφική και όμορφη το χειμώνα με κόσμο και φασαρία από ανθρώπους που θέλουν να χαρούν και να παίξουν με το χιόνι και να απολαύσουν την χειμωνιάτικη ομορφιά της φύσης. Καταπράσινη και ήσυχη την άνοιξη, περιμένει με ανυπομονησία τους επισκέπτες που θέλουν να τη γνωρίσουν, να γευτούν τα τοπικά εδέσματα, να θαυμάσουν τα σκαλιστά αντικείμενα που υπάρχουν στα μαγαζάκια. Περπατήσαμε στα γραφικά σοκάκια της περιοχής και επιλέξαμε μια από τις γραφικές ταβέρνες του χωριού για να απολαύσουμε τις ντόπιες νοστιμιές.
Στις 17:30 το πούλμαν πήρε το δρόμο της επιστροφής.
Συγχαίρω την πρωτοβουλία αυτή της εκδρομής, γιατί εκτός από τις περιοχές που επισκεπτόμαστε, άλλοι για πρώτη φορά και άλλοι για πολλοστή, μας δίνεται η ευκαιρία να ανταμώσουμε με τους συγχωριανούς μας, να μιλήσουμε, να περάσουμε καλά. Ελπίζω την επόμενη φορά να είμαστε περισσότεροι και να περάσουμε ακόμα καλύτερα.
Καλό καλοκαίρι σε όλους.
Κωνσταντοπούλου Αγγελική
1 σχόλιο:
edo kai xronia oloi ka8omaste kai akoume 300 m@@@@@s na mas lene to exis "8a kai 8a"opos katalavenete oloi autoi exontas ena diko tous lexiko opou mesa se auto i lexi "8a" simainei pote. genithika kai evlepa giro mou ti arisreri dexia oppou pisteuei pos einai aristera alla einai dexia kai zo vlepontas ti dexia na einai ena tipota opos exei katantisei i ipotithemeni aristera..den xero an me katalavate alla akoma milao gia to lexiko vevaia....to 2004 plirosame to astronomiko poso ton 3 apithanoekatomirion kai leo apithanoekatomirion giati ipotithete pos i ellada pote den eixe tosa polla xrimata ara einai apithano na min mas ta edosan....den mas pirazei to prospername auto kai pame stin stigmi opou i aniparkti dexia mas leei pos exei xrimata gia oli tin ileia kai tin evoia ta opoia pote den fanikan....to thema einai pos den exoun katalavei pos ta dentra kaikan kai oi thamnoi kaikan kai den mporoun na kriftoun piso apo auta....simperasma na giati prepei na tous apokaleso alla kai na sinexiso na tous apokalo m@@@@@s....tipota den exoume dei akoma ta kalitera erxontai....elpizo pantos ontos o zaxopoulos na pidixe giati ama tin skeftoume kala tin ekdoxi to na min pidixe katalavainoume pos einai i pithanoteri giati 5 orofoi= 60km to ligotero....ektos apo to oti epezise mesa se 3 mines einai ikanos na kanei ta panta..... gia auto to logo pote mou den tha stamatiso na pisteuo vathia mesa mou oti i exousia telika MONO fthirei....
Δημοσίευση σχολίου